marți, 20 noiembrie 2012

20 NOIEMBRIE


CARTEA VIETII – Meditatii zilnice cu Krishnamurti

Ce intelegem prin Karma?
   Karma presupune, nu-i asa, cauza si efectul: actiunea bazata pe o cauza, produce un anumit efect; actiunea nascuta din conditionare, produce rezultate viitoare. Deci, karma implica cauza si efectul. Si este o cauza si un efect static, dar este oare vreodata cauza si efectul ceva fix, static? Nu efectul devine deasemenea cauza? Deci nu exista nici o cauza si nici un efect fix. Astazi este rezultatul lui ieri, nu-i asa? Astazi este produsul lui ieri, cronologic, precum si psihic, iar astazi este cauza pentru maine. Deci cauza este efectul si efectul devine cauza – este o miscare continua; nu exista nici o cauza sau un efect fix. Daca ar exista o cauza si un efect fix, ar exista doar specializare; si moartea nu este o specializare?  Orice specie specializata, in mod evident, a ajuns la final. Maretia omului este ca el nu se poate specializa. Se poate specializa din punct de vedere tehnic, dar in structura sa nu se poate specializa. O samanta de ghinda este specializata – nu poate fi nimic altceva decat ceea ce este. Dar fiinta umana nu are un sfarsit total. Exista posibilitatea reinnoirii constante; ea nu este limitata de specializare. Atata timp cat vom considera cauza, dintr-un fundal conditionat, ca nu are legatura cu efectul, va exista un conflict intre gandire si fundalul conditionarii noastre. Deci problema este mult mai complexa decat a crede sau nu in reincarnare, deoarece intrebarea este cum sa actionam, nu daca credem in reincarnare sau karma. Asta este absolut irelevant.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu