marți, 19 martie 2013

19 MARTIE


CARTEA VIETII – Meditatii zilnice cu Krishnamurti

Fiind în legătură
   Fără relație nu este existență: a fi înseamnă a fi în legătură... Cei mai mulți dintre noi nu par să realizeze aceasta – că lumea este relația mea cu ceilalți, fie unul sau mai mulți. Problema mea este această relație. Ce sunt eu, acesta este planul meu; și evident dacă nu mă înțeleg, întreaga relație este una de confuzie în cercuri tot mai extinse. Deci relația devine de o extraordinară importanță, nu cu așa numita masă, mulțimea, ci în lumea familiei mele și prietenilor mei, oricât de mică ar putea fi – relația cu soția mea, cu copiii mei, cu vecinii mei. Într-o lume cu mari organizații, cu mari mobilizări de oameni, mișcări de masă, ne este frică să acționăm la o scară mică; ne este frică să fim oameni mici și să ne îngrijim și curățăm propria noastră bucată. Spunem: ”ce pot face eu personal?” Trebuie să mă alătur unei mișcări de masă, pentru a mă reforma, pentru a mă schimba. Dimpotrivă, adevărata revoluție nu are loc prin mișcări de masă, ci prin reevaluarea interioară a relației – doar aceasta este adevărata reformă, o revoluție radicală, continuă. Ne este teamă să începem la o scară redusă. Deoarece problema este atât de vastă, credem că trebuie să intrunească un mare număr de persoane, cu o organizație mare, cu mișcări de masă. Cu siguranță trebuie să începem a aborda problema pe o scară mică, și la această scară mică sunt ”Eu”. Când m-am înțeles pe mine și tu pe tine, dincolo de această înțelegere se află iubirea. Iubirea este factorul care lipsește; există lipsă de afecțiune, de căldură în relație, și pentru că ne lipsește această iubire, această sensibilitate, generozitate, compasiune în relație, vom evada în acțiunile de masă, care în continuare produc confuzie și mizerie. Ne umplem inimile cu scenarii pentru reforma lumii și nu vedem unicul factor care rezolvă problema, și acesta este iubirea.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu