joi, 28 iunie 2012

28 IUNIE


CARTEA VIETII – Meditatii zilnice cu Krishnamurti
Realitatea este ca suntem violenti
   Cu totii vedem necestitatea incetarii violentei. Si cum as putea eu, ca individ, sa fiu liber de violenta – nu doar superficial ci complet, total, launtric? Daca idealul non-violentei nu elibereaza mintea de violenta, atunci analizarea cauzei violentei ajuta la dizolvarea violentei?
    Dintre toate, aceasta este una din problemele noastre majore, nu-i asa? Intreaga lume este cuprinsa de violenta, de razboaie; intreaga structura a acaparatoarei noastre societati este in esenta violenta. Si daca tu si eu ca indivizi trebuie sa ne eliberam de violenta – in totalitate, interior liber de violenta, nu doar superficial sau verbal – atunci cum poate cineva sa realizeze asta, fara a deveni auto-centrat?
    Ati inteles problema, nu? Daca preocuparea mea este de a-mi elibera mintea de violenta si eu practic o disciplina cu scopul de a-mi controla violenta si a o schimba in non-violenta, cu siguranta ca aceasta va conduce la o auto-centrare in gandire si actiune, deoarece mintea mea se concentreaza tot timpul pentru a scapa de ceva si a obtine altceva. Si totusi, eu vad necesitatea ca mintea sa fie eliberata in totalitate de violenta. Deci, ce pot eu sa fac? Desigur, nu este vorba despre modalitatea de a nu fi violent. Realitatea este ca noi suntem violenti si ne intrebam: “Cum sa nu mai fiu violent?” Pur si simplu creand un ideal, care in opinia mea este complet inutil. Dar daca cineva este capabil sa observe violenta si sa o inteleaga, atunci poate exista posibilitatea de a o rezolva in totalitate. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu