sâmbătă, 30 iunie 2012

30 IUNIE


CARTEA VIETII – Meditatii zilnice cu Krishnamurti
   Luptandu-te cu ceva, vei deveni acel ceva
   Cu siguranta, cu ceea ce te lupti, aceea vei deveni... Daca sunt nervos, si ma intampini cu furie, care este rezultatul? Mai multa furie. Ai devenit ceea ce sunt eu. Daca eu sunt rau si tu lupti impotriva mea cu aceleasi mijloace rele, atunci devii deasemenea rau, cu toate simtamintele tale drepte. Daca eu sunt brutal si folosesti metode brutale pentru a ma invinge, atunci vei deveni brutal ca mine. Si acest lucru il facem de mii de ani. Exista o alta abordare decat a raspunde la ura cu ura?
    Daca eu folosesc metode violente pentru a pune capat furiei din mine, atunci eu folosind mijloace gresite pentru un scop drept, in final scopul meu inceteaza sa mai fie drept. Prin aceasta nu exista intelegere, nu exista transcederea furiei. Furia trebuie tolerata, studiata si inteleasa; ea nu se rezolva prin mijloace violente. Furia poate fi rezultatul mai multor cauze si fara intelegerea lor nu exista nici o posibilitate de a scapa de aceasta furie. Exista dusmani, raufacatori si, devenind noi insine dusmanii lor, nu exista nici o cale spre finalul dusmaniei. Trebuie sa intelegem cauza adversitatii si sa incetam sa o hranim cu gandurile noastre, cu sentimentele si actiunile noastre. Aceasta este o sarcina dificila care cere o constanta auto-constientizare si o inteligenta flexibila la ceea ce este societatea, statul. Dusmania si prietenia sunt rezultatul gandirii si actiunii. Suntem responsabili pentru producerea dusmaniei si de aceea este foarte important sa fim constienti de propriile noastre ganduri si actiuni, mai mult decat sa fim preocupati de dusmanie si prietenie, intrucat printr-o gandire corecta vom pune capat diviziunii, separarii. Iubirea transcende prietenia si dusmania. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu