duminică, 13 ianuarie 2013

13 IANUARIE


CARTEA VIETII – Meditatii zilnice cu Krishnamurti

Invatarea nu are trecut
   Intelepciunea este ceva ce trebuie descoperit de fiecare si nu este rezultatul cunoasterii. Cunoasterea si intelepciunea nu merg impreuna. Intelepciunea vine atunci cand exista maturitatea cunoasterii de sine. Fara cunoasterea de sine, ordinea nu este posibila si prin urmare nu exista virtute.
    Acum, invatarea despre sine si acumularea cunostintelor despre sine, sunt doua lucruri diferite... Mintea care urmareste dobandirea cunostintelor nu invata niciodata. Ea doar aduna informatii, experienta si cunostinte, si din acest context, a ceea ce a acumulat, traieste, cunoaste, si prin urmare niciodata nu invata cu adevarat, ci intotdeauna cunoaste, dobandeste.
    Invatarea este intotdeauna activa in prezent, ea nu are trecut. In momentul in care afirmi: “Am invatat”, aceasta a devenit deja cunoastere si prin contextul cunostintelor acumulate, interpretezi dar nu poti invata mai departe. Doar mintea care nu urmareste sa dobandeasca, sa acumuleze, ci invata mereu – doar o astfel de minte poate intelege in totalitate aceasta entitate pe care o numim “EU”, Sinele. Trebuie sa cunosc structura sinelui, natura si intreaga semnificatie a acestei entitati, dar nu pot face asta impovarat de cunostintele mele anterioare, de experienta mea anterioara sau cu o minte care este conditionata, deoarece atunci eu nu invat, atunci eu doar interpretez, traduc, privesc cu un ochi care este deja umbrit de trecut. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu