marți, 22 ianuarie 2013

22 IANUARIE


CARTEA VIETII – Meditatii zilnice cu Krishnamurti
Ma pot baza pe experienta mea?
   Cei mai multi dintre noi sunt multumiti cu autoritatea pentru ca le ofera o continuitate, o certitudine, sentimentul de a fi protejat. Dar omul care intelege implicatiile profunde ale acestei revolutii psihologice, trebuie sa fie liber de autoritate, nu-i asa ca este necesar? El nu poate avea nici o autoritate fie proprie sau impusa lui de catre cineva. Si este aceasta posibil? Pot eu sa nu ma bazez pe autoritatea propriei mele experiente? Chiar si cand am respins toate expresiile exterioare ale autoritatii – carti, profesori, preoti, biserici, credinte – mai am sentimentul ca cel putin ma pot baza pe propria mea judecata, pe propriile mele experiente, pe analiza mea. Dar ma pot baza pe experienta mea, pe judecata mea, pe analiza mea? Experienta mea este rezultatul conditionarilor mele, precum experienta ta este rezultatul conditionarilor tale, nu-i asa? Poate am fost crescut ca musulman sau ca buddhist, sau hindus si experienta mea va depinde de fundalul meu cultural, economic, social si religios, la fel cum va fi si al tau. Si ma pot baza pe asta? Ma pot baza pentru orientare, pentru speranta, in vederea credintei in propria mea judecata, care din nou este rezultatul unor amintiri acumulate, a experientelor conditionate de trecut, regasite in prezent?... Acum, cand eu insumi mi-am pus toate aceste intrebari si sunt constient de aceasta problema, inteleg ca nu poate exista decat o singura stare in care realitatea, innoirea pot veni in fiinta, determinand o revolutie. Aceasta stare este atunci cand mintea este complet goala de trecut, atunci cand nu exista nici un analizator, nici o experienta, nici o judecata, nici o autoritate de nici o natura.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu