marți, 30 octombrie 2012

30 OCTOMBRIE


CARTEA VIETII – Meditatii zilnice cu Krishnamurti

Transformare fara motivatie
   Cum ma transform? Vad adevarul – cel putin vad ceva din el – ca o schimbare, o transformare, trebuie sa inceapa la un nivel la care mintea, constienta sau inconstienta, nu poate ajunge deoarece constiinta mea ca intreg este conditionata. Deci, ce sa fac eu? Sper sa-mi clarific aceasta problema. Daca as pune problema in mod diferit ar putea mintea mea, constienta precum si cea inconstienta, sa fie libera fata de societate? – societatea fiind intreaga educatie, cultura, toate normele, valorile si standardele. Deoarece, daca nu este libera, atunci orice schimbare am incerca sa aducem in aceasta stare conditionata, este inca limitata, si prin urmare nu este deloc o schimbare.
    Deci pot eu observa fara nici un motiv? Mintea mea poate exista fara nici un stimulent, fara nici un motiv de a se schimba sau a nu se schimba? Deoarece orice motiv este rezultatul reactiei unei anumite culturi, se naste intr-un anumit fundal, special. Deci, mintea mea poate sa fie libera de cultura in care am fost crescuti? Aceasta este intr-adevar o intrebare importanta, deoarece daca mintea nu este libera de cultura in care s-a dezvoltat individual, ea nu poate fi niciodata in pace, nu poate fi niciodata libera. Miturile si zeitatile sale, simbolurile si toate stradaniile sale sunt limitate, deoarece toate acestea sunt inca in domeniul mintii conditionate. Indiferent de eforturile pe care le face sau nu le face, in acest domeniu limitat, sunt cu adevarat inutile, in cel mai profund sens al cuvantului. S-ar putea sa fie un confort mai bun al inchisorii, mai multa lumina, mai multe ferestre, mancare mai buna, dar este inca inchisoarea unei anumite culturi.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu