duminică, 6 mai 2012

6 MAI


CARTEA VIETII – Meditatii zilnice cu Krishnamurti

                                               Trebuie sa murim fata de toate
                                                                     emotiile noastre
      Ce intelegem prin emotie? Este o senzatie, o reactie, un raspuns al simturilor? Ura, devotamentul, sentimentul  de iubire sau de simpatie pentru ceilalti – toate acestea sunt emotii. Unele, cum ar fi iubirea si simpatia, sunt pozitive, in timp ce altele, cum ar fi ura, sunt negative si vrem sa scapam de ele. Dragostea este opusul urii? Iar dragostea este o emotie, o senzatie, un sentiment care este trecut prin memorie?
    ...Deci, ce intelegem prin iubire? Desigur iubirea nu este memorie. Aceasta este foarte dificil sa intelegem deoarece, pentru majoritatea dintre noi, iubirea este memorie. Cand spui ca iti iubesti sotia sau sotul, ce intelegi prin asta? Iubesti ceea ce-ti produce placere? Iubesti ceea ce ai identificat la tine si ai recunoscut in celalalt ca apartinand tie? Te rog, astea sunt fapte, nu am inventat nimic, nu te uita asa ingrozit!
    ...Aceasta este imaginea care ne place, sau credem ca ne place, simbolul “sotia mea” sau “sotul meu”, nu viata reala a individului. Nu-mi cunosc sotia sau sotul deloc. Si nu voi putea niciodata cunoaste aceasta persoana atata timp cat cunoasterea inseamna recunoastere. Recunoasterea se bazeaza pe memorie – memoria placerii si a durerii, memoria lucrurilor traite, chinurile indelungate, lucrurile pe care le posedam si de care ne-am atasat. Cum pot iubi atunci cand exista frica, tristete, singuratate, umbra disperarii? Cum poate iubi omul ambitios? Si suntem cu totii foarte ambitiosi, insa cinstiti.
    Deci, pentru a afla cu adevarat ce este dragostea, trebuie sa murim fata de trecut, fata de toate emotiile noastre bune si rele – moarte fara efort, asa cum am renunta la ceva otravitor, pentru ca stim.  

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu