miercuri, 9 mai 2012

9 MAI


CARTEA VIETII – Meditatii zilnice cu Krishnamurti
Totalitatea sentimentelor
       Ce este sentimentul? Sentimentul este ca si gandirea. Sentimentul este o senzatie. Vad o floare si am o reactie de raspuns fata de aceasta: imi place sau nu-mi place. Placerea sau neplacerea sunt dictate de gandire, iar gandul este raspunsul de fond al memoriei. Deci, eu spun: ”Imi place aceasta floare” sau “Nu-mi place aceasta floare”, “Imi place acest sentiment” sau “Nu-mi place acest sentiment”... Deci iubirea este legata de sentiment? Sentimentul este senzatie, in mod evident, senzatia de placere si de neplacere, de bine si de rau, de placut la gust si toate celelalte. Aceasta senzatie are vreo legatura cu iubirea? Ai vazut pe strada ta modul de viata al oamenilor, felul in care locuiesc, cum vorbesc? Si ai observat toti sfintii pe care ii adora? Pentru ei pasiunea este sex si prin urmare ei neaga pasiunea, prin urmare ei neaga frumusetea – neaga in sensul de a le respinge. Deci ai respins senzatia de iubire deoarece ai spus: “Senzatiile ma fac prizonier, voi fi un sclav al dorintelor sexuale – trebuie sa le inlatur”. Prin urmare ati facut din sex o imensa problema. Cand v-ati inteles sentimentele complet, nu partial, atunci cand ati inteles cu adevarat ansamblul sentimentelor, atunci veti sti ce este iubirea. Atunci cand poti vedea frumusetea unui copac, cand poti vedea frumusetea unui zambet, cand poti vedea apusul de soare la marginea orasului -  sa vezi in totalitate – atunci vei sti ce este iubirea. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu