duminică, 8 iulie 2012

8 IULIE


CARTEA VIETII – Meditatii zilnice cu Krishnamurti
Suferinta este suferinta, nu este a mea sau a ta
   Este suferinta ta, ca individ, diferita de suferinta mea, sau de suferinta unui om din Asia, America sau Rusia? Circumstantele, incidentele pot varia, dar in esenta suferinta altui om este aceeasi ca a mea si a ta, nu-i asa? Suferinta este suferinta, cu siguranta, nu a ta sau a mea. Placerea nu este placerea ta sau placerea mea – este placere. Cand va e foame, nu este doar foamea, este foamea intregii omeniri deasemenea. Cand sunteti condus de ambitie, cand sunteti nemilos, este vorba despre aceeasi cruzime care conduce politicialul, omul aflat la putere, indiferent daca este din Asia, America sau Rusia.
    Vedeti, acesta este lucrul care conteaza. Noi nu vedem ca suntem cu totii omenirea, prinsi in diferite sfere ale vietii, in diferite domenii. Atunci cand iubesti pe cineva, aceasta nu este iubirea ta. Daca este, devine tiranica, posesiva, geloasa, anxioasa, brutala. In mod similar, suferinta este suferinta; nu este a mea sau a ta. Eu nu spun ca este doar impersonala, abstracta. Cand cineva sufera, sufera. Cand un om nu are mancare, nici haine, nici un adapost, el sufera, indiferent ca traieste in Asia sau in Occident. Oamenii care acum sunt ucisi sau raniti – vietnamezi si americani – sufera. Pentru a intelege aceasta suferinta - care nu este nici a voastra, nici a mea – care nu este impersonala sau abstracta, dar reala, cu totii avem nevoie de o mare putere de patrundere, de intelegere. Si finalul acestei suferinte va aduce in mod firesc pacea, nu doar cea interioara, ci si in afara.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu