duminică, 3 februarie 2013

03 FEBRUARIE


CARTEA VIETII – Meditatii zilnice cu Krishnamurti

Poate mintea superficială să devină sensibilă?
   Ascultă întrebarea pentru a afla sensul din spatele cuvintelor. Poate mintea imatură, superficială să devină sensibilă? Dacă accept că mintea este superficială și încerc să o sensibilizez, chiar acest efort de a deveni este superficialitate. Vă rog, observați. Nu fiți intrigați ci observați. Întrucât dacă am recunoscut că sunt superficial, fără dorința de schimbare, fără dorința de a deveni sensibil, dacă aș înțelege ce este imaturitatea, observând-o în viața mea zilnică, lăcomia de a mânca, brutalitatea cu care tratez oamenii, mândria, aroganța, vulgaritatea obiceiurilor și gândurilor mele – atunci chiar această observație transformă ceea ce este.
        În mod similar, dacă sunt prost și spun că trebuie să devin inteligent, efortul de a deveni inteligent este doar o formă și mai mare de prostie; deoarece ceea ce este important este să înțelegem prostia. Oricât de mult aș încerca să devin inteligent, prostia mea va rămâne. Și aș putea dobândi luciul superficial al învățăturii, aș putea să citez pasaje din cărțile marilor autori, dar practic voi fi în continuare un prost. Dar dacă observ și înțeleg prostia așa cum se manifestă în viața mea zilnică – cum mă comport cu servitorul meu, cum îmi privesc vecinul, omul sărac, omul bogat, funcționarul – atunci chiar această conștientizare aduce distrugerea prostiei.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu