joi, 28 februarie 2013

28 FEBRUARIE


CARTEA VIETII – Meditatii zilnice cu Krishnamurti

Gândirea naște efort
   Cum pot rămâne liber fără gândurile rele, rele și capricioase?... Există gânditorul, în afara gândirii, în afara gândurilor rele, capricioase? Vă rog, urmăriți-vă mintea. Voi spuneți: ”sunt eu, cel care vorbesc”, ”acesta este un gând capricios, rebel”, ”asta este ceva rău”, ”trebuie să controlez acest gând”, ”trebuie să păstrez acest gând”. Asta este ceea ce noi cunoaștem. Există cineva, eu, gânditorul, judecătorul, cineva care judecă, cenzorul, diferit de toate acestea? Sunt eu diferit de gândire, diferit de invidie, diferit de rău? Eu-l spune că este diferit de acest rău, care întotdeauna încearcă să mă învingă, să mă dea deoparte, încercând să facă ceva. Deci, aveți această luptă, efortul de a da deoparte gândurile, să nu fiți capricioși, nestăpâniți.
        Noi, chiar prin procesul de gândire, creem această problemă a efortului. Ați urmărit? Apoi veți da naștere la disciplină, la controlul gândirii – eu controlez gândurile care nu sunt bune, eu încerc să devin non-invidios, non-violent, a fi ceva sau altceva. Deci, aduceți în ființă procesul efortului atunci când există eu-l și ceva pe care să-l controleze. Aceasta este realitatea existenței noastre zilnice. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu